Тема. Спадщина В. Сухомлинського в моїй педагогічній практиці.

/Files/images/909.jpgСьогодні при перегляді подій того часу ставлення до діяльності та ідей Сухомлинського не змінилося. Його педагогічна концепція високогуманна і демократична, органічно поєднує класичну і народну педагогіку. Найголовнішим у його житті була любов до дітей. У записних книжках Сухомлинського, які він вів все своє життя, 3700 сторінок, кожна з яких присвячена одній людині - його учневі: "Три тисячі сімсот людських доль... Кожна дитина була світом - цілком особливим, унікальним".

Сухомлинський є автором цілого ряду педагогічних праць: "Павлиська середня школа", "Серце віддаю дітям", "Сто порад учителеві", "Народження громадянина", "Батьківська педагогіка" і ін. Всього написав 41 монографію, понад 600 наукових статей.

Я вважаю, що успішне розумове виховання можливе за умови, коли вчитель на кожному уроці буде одночасно викликати в учнів жадобу до навчання і вчити їх вчитися. З цією метою у школі практикуються уроки думки, творчі завдання, створення високого інтелектуального фону, прищеплення любові до читання, створення гуманного і вимогливого підходу до оцінювання, вміла організація виконання домашніх завдань, виховання самодисципліни у розумовій праці.

При викладанні предмету фізика, я часто використовую творчі завдання, такі як створення кроссвордів, заповнення спеціальних завдань, використовую завдання на чорну скриню, де потрібно виконати завдання заповнивши чорну скриню, стимулюю учнів до чіткого і правильного виразу власної думку. Дуже ефективним методом на мою думку є створення проблемної ситуації, спричинення даних факторів до креативного мислення в учнів та самовдосконалення.

Дуже поширеною проблемою сучасного учня є лінощі до читання, коли людина читає вона підвищує свій рівень знань та значно більше розширює світогляд, адже у дітей він постійно змінюється, з часом, з кожним класом навчання у школі.

На своїх уроках я намагаюсь знайти індивідуальний підхід до кожного учня, зацікавити їх природніми явищами, законами, декому пропоную виготовити якийсь прилад по фізиці, хоч прилад може бути і простим але учень самопізнаватиме дане явище та занурюватиметься у світ науки. Часто використовую на уроках метод аналогії, який є дуже корисний та повчальний адже багато чого робиться по шаблону. Для кращого спиймання навчального матеріалу учням потрібно максимально наблизити використання його в побуті в повсякденному житті, іноді дуже корисно здійснити уроки-екскурсії на технічні підприємства, щоб діти побачили всю потужність і велич сучасного механічного досягнення людства та з більшим інтересом зацікавити учнів у пізнанні такої цікавої природничої науки, як фізика та до інших природничих наук.

Запорука щастя – у шкільних успіхах.

Важливим джерелом інтелектуального фону є розвиток захоплень школярів. Кожний учень повинен мати свій улюблений предмет, де він знає більше за інших.

Для вироблення вміння вчитися важливо дотримуватись самодисципліни у розу-мовій праці. В.О. Сухомлинський залишив для нас дуже велику педагогічну спадщину, яка є відома на весь світ і нею користуються педагоги для покращення навчального процесу та якості здобутих знань.

Кiлькiсть переглядiв: 302

Коментарi