• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Дистанційне навчання

Дистанційна форма навчання

Методичні рекомендації "Організація дистанційного навчання в школі" wym-1643717763441

Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти

https://www.youtube.com/watch?v=SpBa6Bsex3Y

Попереду ще багато цікавих уроків, які покращать ваші знання з математики. Запишіться на онлайн-курс «Дивовижна математика»: https://naurok.com.ua/course/landing/math-duv-3

/Files/images/98d98ba00a9d4fe02eba02055522a445.jpg

Використання додатків для дистанційного навчання

Ефективне змішане або дистанційне навчання базується на вміннях успішно застосовувати: технічні засоби, а саме, обладнання:

інтерактивні панелі чи дошки, відеокамеру, гарнітуру;

різноманітні програми та додатки для навчання: ActivInspire, ClassFlow, ZOOM тощо;

методичні рекомендації щодо цієї форми навчання, які можна знайти, наприклад, у спільноті освітян Всеосвіта.

Сьогодні поговоримо про сервіси для дистанційного навчання, які роблять його зручним і для педагогів, і для учнів.

Програмне забезпечення для інтерактивних уроків ActivInspire

Програмне забезпечення ActivInspire дасть вам змогу створити та провести уроки на інтерактивній панелі або дошці. Дізнатися, як покроково створити цікавий та захопливий урок у ActivInspire, ви можете тут. До того ж, ця програма має функцію запису проведених уроків. Тож, використання інтерактивної дошки та ActivInspire дозволить вам зберігати і розміщувати уроки в інтернеті та надавати своїм учням доступ для перегляду. Записати всі файли, які відтворює мультимедійна дошка, дуже просто: відкрийте «ActivInspire – Інструменти», виберіть «Інші інструменти», а тоді натисніть «Запис екрану». ActivInspire дозволяє зробити запис як всього екрану, так і його частини. Якщо ви виберете повноекранний запис, він розпочнеться автоматично. У випадку, коли треба записати інформацію частково, спочатку слід обрати потрібну область для запису. Скористайтеся «Реєстратором області екрану» для вибору бажаного фрагменту, а після цього натисніть кнопку «Розпочати запис». В операційній системі Windows процес запису позначається чергуванням синіх та червоних миготливих крапок. У Mac OS – суцільною синьою крапкою і запис триває доти, доки ви не натиснули «Пауза» або «Стоп». По завершенню запису відкриється діалогове вікно «Зберегти файл». Виберіть місце, куди ви хочете зберегти запис, дайте йому ім’я та натисніть «Зберегти». Збережений файл можна завантажити у будь-яке хмарне середовище чи сервіс для обміну файлами.

Програмне забезпечення для проведення дистанційних уроків ClassFlow

Очевидно, що інтерактивне дистанційне навчання потребує використання платформ для завантаження, зберігання та обміну інформацією. Чудово зарекомендувало себе програмне забезпечення ClassFlow, завдяки якому кожному вчителю буде легко надати доступ до навчальних матеріалів своїм учням. Функціональність платформи для дистанційного навчання ClassFlow дозволяє вчителю просто організувати роботу з багатьма класами: завантажувати для кожного класу свої методичні матеріали та проводити інтерактивні уроки. Крім того, ClassFlow відкриває вам доступ до безлічі корисних ресурсів, які допоможуть підвищити ефективність навчання. Створення віртуального класу відбувається за таким алгоритмом: авторизуйтеся на платформі, оберіть вкладку «Клас», тоді натисніть на кнопку «Новий» і або створіть новий клас, або імпортуйте інформацію з Google Classroom. Далі вам потрібно вибрати назву для цього класу та визначитися з його типом: студентський чи створений вчителем. Студентський дозволяє учням підключатися до цього класу за допомогою коду, який ви їм надаєте. Клас, створений вчителем, передбачає, що всіх учасників буде додавати вчитель. Останній варіант доцільний лише у випадках, коли діти занадто малі, аби зробити це самостійно. У створеному класі вчитель може додавати навчальні матеріали, створювати завдання або опитування в режимі онлайн, виставляти оцінки, нагороджувати значками та переглядати історію успішності учнів. Вибравши потрібний вам клас, ви напрочуд просто та швидко можете додати потрібні навчальні файли, які будуть доступні для всіх учнів класу. Для кожної теми передбачено можливість створення окремого уроку. Тобто, ви можете зберігати всі матеріали по темі разом і учням буде зручно ознайомитися з усією необхідною інформацією. Надіслати створений урок чи домашнє завдання всьому класу можна за пару хвилин: знаходячись у вкладці «Клас», у центральному вікні вкажіть тему повідомлення, оберіть одержувачем потрібний клас, натисніть на значок «Скріпка» і додайте бажаний урок або натисніть на значок «Стрілочка вгору» та завантажте потрібні матеріали з вашого комп’ютера. Для перевірки рівня знань школярів ClassFlow пропонує 8 різних варіантів опитування – від простих тестових до таких, які потребують розгорнутих відповідей. ClassFlow забезпечує широкий, зрозумілий та корисний інструментарій, з яким буде успішним навіть дистанційне навчання під час карантину. На початку роботи сервіс надає підказки, як з ним працювати, тому навіть новачкам опанувати це середовище буде доволі просто. Ті, хто вже добре орієнтується у можливостях ClassFlow, можуть натиснути кнопку «Не показувати цього більше» і спливаюче вікно з підказками більше не з’являтиметься.

Платформа Zoom - відеоконференції та трансляція відео уроків.

Періодично під час змішаного чи онлайн навчання освітянам потрібні додатки для навчання, які дозволяють організувати відеоконференції. У таких випадках вам стане у нагоді платформа Zoom. У цій програмі може одночасно взаємодіяти до 100 учасників. Тривалість безкоштовних сеансів обмежена 40 хвилинами, яких цілком достатньо для проведення уроку. Використання інтерактивних технологій дозволяє під’єднатися до відеоконференції з комп’ютера, планшета чи смартфона. Zoom сумісний з усіма основними операційними системами. Для початку роботи ви маєте завантажити програму, вибрати «Зареєструватися безкоштовно», відкрити програму та увійти у свій обліковий запис. Далі вам потрібно створити нову зустріч. При роботі з учнями ліпше обрати варіант запланованої конференції, щоб заздалегідь надати учням доступ до неї. Тож обираєте у меню «Запланувати конференцію» і вносите інформацію: дата та час початку, тема, опис, тривалість. Потому натискаєте кнопку «Зберегти» і бачити сторінку з даними про створений вебінар. Копіюєте посилання та надсилаєте його своїм учням. Зручним буде використання функції фіксованого посилання на відеоконференцію. Тобто, для уроку, який ви проводите щоразу у той самий час, можна зробити постійне посилання. На момент початку відео зустрічі всі її учасники повинні перейти за відповідним посиланням. На початку важливо надати доступ програмі до мікрофона та відеозв’язку, аби кожен учасник міг бачити та чути інших. Zoom має ряд корисних опцій, наприклад, запис конференції. За потреби ви можете скористатися цією можливістю, щоб потім надати запис уроку учням, які були відсутні на цій зустрічі.

Сервіс для відео зустрічей та віддаленого проведення уроку – Google Meet.

Звісно, неможливо охопити всі додатки для навчання, проте варто знати про ще один зручний сервіс для відео зустрічей – Google Meet. Він має низку переваг перед програмою Zoom. Основні з них: значно довша тривалість безперервного відеозв’язку; можливість показувати учасникам інформацію, яку відкриваєте на своєму пристрої; спеціальні можливості для людей з особливими потребами. Користування Google Meet потребує авторизації. Після входу до свого облікового запису оберіть сервіс Meet і натисніть на кнопку «Приєднатися до зустрічі чи почати власну». Натисніть «Продовжити» і побачите вікно попереднього перегляду. Ви можете одразу розпочати зустріч («Приєднатися зараз») або запланувати її заздалегідь, скориставшись гугл-календарем. Налаштування у гугл-календарі дозволяють внести повторювані зустрічі до переліку ваших подій, щоб не було необхідності щоразу створювати їх вручну. Іншим учасникам потрібно надати посилання на відеоконференцію, яке ви побачите в процесі створення події. Коли учасники будуть приєднуватися до конференції, ви маєте натиснути «Дозволити». Більш зручним способом долучити учасників є додавання їхніх електронних адрес під час оформлення зустрічі. В цьому випадку додаткове підтвердження від вас не потрібне. Під час трансляції ви можете переглянути список активних учасників конференції та відкрити чат вашої конференції, скориставшись значками у правому куті вгорі екрану. Внизу ліворуч є інформація про зустріч. Внизу по центру екрана наявні кнопки керування мікрофоном, веб камерою та завершення конференції. Натиснувши «Розпочати презентацію зараз» у правому нижньому куті, ви зможете демонструвати учням те, що відбувається на екрані вашого комп’ютера. При цьому ви вибираєте транслювати весь екран, певне вікно чи інтернет-вкладку. У Google Meet можна записати всю відеоконференцію або її частину. У меню «Налаштування» у нижньому куті виберіть «Записувати зустріч», для завершення запису – «Припинити запис». По завершенню конференції відеозапис з’явиться на вашому гугл-диску.

Використання сервісу Microsoft Teams для відео зустрічі вчителя з учнями.

Корисним інструментом у випадку дистанційного або гібридного навчання є Microsoft Teams. Їхні додатки для навчання з базовими програмами для освітніх закладів є безкоштовними. Але обов’язковою умовою доступу є акредитація школи. Тобто, спершу ваш навчальний заклад має бути зареєстровано у Office 365 Education, після чого викладачі та учні цього закладу отримають доступ до ряду програм, зокрема до Microsoft Teams. Цей сервіс дозволяє налагодити повноцінне інтерактивне навчання: влаштовувати зустрічі онлайн, спільно працювати з файлами, створювати завдання для учнів та відстежувати їхню успішність. Для початку роботи вам потрібно авторизуватися на сайті Office.com та обрати додаток Teams. Наступний крок – створення команди класу: «Команди» → «Створення команди» → оберіть тип команди «Клас», назвіть її та додайте учасників. Команда у Microsoft Teams має свої розгалужені канали, в яких містяться «Дописи» для повідомлень, «Файли» для збереження всіх необхідних навчальних матеріалів, «Блокнот для класу», «Завдання» для створення завдань та «Оцінки» учнів. Для кожної команди можна створити багато різних каналів, приміром, щоб впорядкувати матеріали за темами. У Microsoft Teams ви можете вести гуртове чи приватне спілкування текстовими повідомленнями, організовувати відео зустрічі, повноцінно формувати завдання для учнів та отримувати від них виконані роботи, а також виставляти оцінки. Сподіваємося, цей короткий огляд допоможе вам обрати корисні додатки для навчання та полегшить початок роботи з ними.

Кiлькiсть переглядiв: 983

Коментарi