Аналіз роботи ШМО суспільно-гуманітарного циклу ( української мови та літератури, російської мови та світової літератури, історії, правознавства, англійської мови) Новогригорівської І ЗШ І - III

ступенів за 2014-2015 н.р.

Протягом 2014-2015 н.р. ШМО суспільно-гуманітарного циклу працювало над проблемою «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інформаційних, мультимедійних та інших інноваційних техгологій у навчальний процес». У склад МО входить 7 вчителів, з яких вищу кваліфікаційну категорію мають 3 вчителі, І категорію - 2, II категорію

- 1 учитель, спеціаліст - 1 учитель, 1 вчитель має педагогічне звання «Старший вчитель».

Серед основних завдань, що стояли перед членами МО були:

- розвиток позитивної мотивації творчості педагогів, мотивації до навчання учнівського колективу;

- створення умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів та учнів, особистісного та професійного зростання кожного вчителя та учня;

- системний моніторинг впливу впровадження технологій на розвиток особистості учня;

- залучення вчителів до друку у фахових журналах своїх методичних наробок, відкритих уроків, позакласних заходів;

- активізація й урізноманітнення роботи вчителів із слабкими та невстигаючими учнями з метою підвищення якості знань;

- розвиток творчого потенціалу обдарованих учнів, підготовка дітей до творчих та інтелектуальних конкурсів;

- проведення системної підготовки учнів до здачі ДПА,ЗНО;

- створення вчителями власних сайтів та власних сторінок на сайті школи.

Робота МО здійснювалася за такими напрямками: «Опрацювання інструктивно-методичних документів», «Робота з обдарованими учнями», «Позаурочна робота з предмету», «Самоосвіта вчителів», «Вивчення, узагальнення та розповсюдження ППД, інноваційних форм та методів роботи», «Вивчення та підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів», «Атестація вчителів».

Згідно плану роботи, протягом року було проведено 6 засідань ШМО з урахуванням різних форм роботи: «методична скринька», «засідання професійного клубу», «ярмарок педагогічних ідей». На засіданнях розглядалися питання як теоретичного, так і практичного характеру, обговорювалися актуальні питання філологічної, історичної освіти, проводився обмін досвідом з методичних проблем.

Протягом року велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми. Для задоволення освітніх потреб обдарованих дітей у закладі працює літературно-театральний гурток "Пурпурові вітрила" для творчо-обдарованих дітей (вч. світ. літ. Крижановська Т.Я.), а також краєзнавчий гурток (вч. історії Шведюк В.М.)

Також творчі роботи (байки) учнів 7 класу - Чабаненко Маргарита та Щикотур Валентини було надіслано до редакції журналу "Світова література в сучасній школі" в рубрику журналу "Творчий вчитель - обдарований учень".

Членами ШМО протягом року було проведено шкільні олімпіади з української мови та літератури, російської мови та світової літератури, історії, конкурс знавців української мови та літератури ім.П.Яцика, мовно- літературний конкурс ім..Т.Шевченка, конкурс з російської мови та літератури «У лукомор'я» (бучнів),

з них 1 учениця зайняла І місце по області (серед 183 учасників), 1 учениця - II місце, 1 учень - III місце ( вчит. Крижановська Т.Я.).

Зареєструвалися 40 учнів на Всеукраїнську українознавчу гру «Соняшник», також є переможці.

Протягом навчального року учні школи залучалися до участі в районних та обласних олімпіадах, творчих конкурсах.

Так, у районній олімпіаді з російської мови взяла участь учениця 9 класу Вишневська Дарія, яка зайняла ІІІ-е місце (вчит. Крижановська Т.Я.). В олімпіаді з історії та права взяв участь 1 учень 9 класу Орленко Олександр, який зайняв 1-е призове місце (вчит. Шведюк В.М.). Результати участі представників закладу в олімпіаді було розглянуто наодному із засідань, де зазначалося , що результативність участі в олімпіаді стала кращою в порівнянні з минулим роком. Не посіли призових місць учні з української та англійської мови. Творчою групою МО розроблено заходи щодо покращення результативності участі представників школи в олімпіаді з української мови та літератури, а також англійської мови. Членами МО було забезпечено участь учнів закладу в таких інтелектуальних конкурсах: Міжнародний конкурс знавців української мови ім. П.Яцика, брали участь у районному інтелектуальному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт з історії «Vivat - інтелект» в секції «Історія рідного краю», де зайняли 1-е місце і представляли цю роботу у II (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України у секції "Історичне краєзнавство"(базова дисципліна - історія України) з роботою "Історія рідного краю" (вчит. історії Шведюк В.М.) Рішняк Дарія - учениця 6 класу посіла II місце в районному конкурсі виразного читання (вчит. Сиплива JI.A.).

Порівняно з минулим роком кількість учасників і переможців конкурсів збільшилася завдяки активній роботі вчителів з обдарованими та здібними учнями.

Протягом року велика увага приділялася самоосвіті вчителів. Члени МО працювали над такими питаннями:

- Крижановська Т.Я. - "Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток життєво творчих компетентностей учнів на уроках російської мови та світової літератури";

- Бережко А,С.- "Використання інноваційних технологій як засіб розвитку творчих здібностей учнів";

- Кушнір H.I. - "Впровадження інтерактивного навчання як засобу формування риторичних умінь";

- Сиплива JI.A. - "Розвиток творчих здібностей учнів на уроках";

- Мельниченко А,А. - "Мотивація навчальної діяльності на уроках історії та правознавства";

- Шведюк В,М. - ""Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії";

- Щикотур Ю.В. "Проектна технологія як засіб реалізації компетентнісно- орієнтованого підходу у навчанні англійської мови".

Підсумком роботи вчителів стали виступи на засіданнях МО, а також участь вчителів у роботі журі районних олімпіад та конкурсів.

Одним із найважливіших завдань у роботі МО було вивчення, узагальнення та розповсюдження ППД, інноваційних форм та методів роботи. Так, протягом року було проведено ряд заходів, які сприяли ознайомленню вчителів з досвідом роботи кращих вчителів району.

Основним завданням вчителів- предметників залишається підвищення рівня знань та вмінь учнів.. На виконання річного плану роботи школи, в грудні

- р. адміністрацією школи були проведені діагностичні контрольні роботи за текстом адміністрації школи учнів 5-11 класів на кінець І семестру 2014-

- н.р. з української мови.

З метою усунення виявлених недоліків творчою групою ШМО були розроблені рекомендації. З метою підготовки учнів 11-их класів до здачі ДПА та ЗНО з української мови та літератури, історії, ДПА з світової літератури у кабінетах розміщено інформаційні куточки щодо організації та вимог проведення ДПА та ЗНО.

Аналіз роботи ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2014-2015 н.р. свідчить, що в цілому робота ШМО є достатньою. Покращилась робота в таких напрямках, як «Робота з обдарованими дітьми», «Самоосвіта вчителів». На високому рівні залишається діяльність вчителів ШМО щодо «Позаурочної роботи з предмета». Потребує покращення напрямок роботи щодо розповсюдження передового педагогічного досвіду, друкування вчителів у фахових журналах та газетах.

Керівник ШМО Крижановська Т.Я.

Кiлькiсть переглядiв: 531

Коментарi