Звіт про роботу МО суспільно-гуманітарного циклу за 2013-2014 навчальний рік

“Учитель – це скрипаль дитячих сердець:

як поведе смичком, таку мелодію й почує…”.
В.О.Сухомлинський

Саме таким девізом керуються вчителі МО суспільно-гуманітарного циклу

Методичне об'єднання суспільно-гуманітарного циклу працює над науково-методичною проблемою «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інформаційних, мультимедійних та інших інноваційних технологій у навчальний процес з метою розвитку творчо-обдарованої особистості ".

МО суспільно-гуманітарного циклу налічує 6-х вчителів, з них:

1 молодий спеціаліст - вчитель англійської мови Щикотур Ю.В. ; 2 вчителі української мови та літератури Кушнір Н.І. та Бережко А.С. мають І кваліфікаційну категорію ; 3 вчителі мають вищу кваліфікаційну категорію - це вчителі історії Мельниченко А.А. , Шведюк В.М. та вчитель світової літератури та російської мови - Крижановська Т.Я.

Роботу засідань МО спланували за такими розділами:

До 95-річчя від Дня народження В.О.Сухомлинського було проведено засідання на тему: "Впроваджуємо ідеї В.О.Сухомлинського" на якому кожен із членів МО поділився з колегами , як він впроваджує в своїй роботі ідеї Великого педагога-новатора, а також було проведено вчителем світової літератури , Крижановською Т. Я., урок доброти на тему: "Той, що творить добро - творить саме Життя..." з учнями 5 - 6 класів. (За казками В.О.Сухомлинського)

2-й розділ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРЕСИВНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ КОНЦЕПЦІЙ, ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС – ПЕДАГОГІЧНИЙ КЛЮЧ ДО ПЛЕКАННЯ ДИТИНИ ЯК КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНОЇ ОСОБИСТОСТІ .

Розвиток творчих здібностей - актуальна про­блема, бо саме творча особистість може бути конкурентоспроможною в сучасному світі, саме цілісна, духовно багата, творча людина спромож­на по-справжньому керувати майбутнім, лише така особистість може впевнено подивитися в обличчя новизни.

Життя доводить, що у складних умовах, які постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень). Це людина, яка володіє повним пере­ліком якостей, а саме: рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислен­ня, вмінням бачити за межами того, що бачать сучасники і бачили попередники.

Тому намагаємося максимально впроваджувати нетрадиційні форми і методи роботи з метою розвитку творчих здібностей учнів на уроках.

Члени МО користуються різними формами нестандартних уроків: семінар, диспут, гра, конкурс та ін.

Часто практикуємо інтегровані уроки. Тому на засіданні "Сучасний урок: проблеми, пошуки, перспективи" відвідали та обговорили інтегрований урок на тему: "Спорт у моєму житті" (Вчитель англійської мови - Щикотур Ю.В. та вчитель фізкультури - Музиченко О.М.).

А також інтегрований урок із світової літератури та англійської мови на тему : "Шекспір - і краю йому нема..." До 450-річчя з дня народження В. Шекспіра. (Вчителі: Крижановська Т.Я. та Щикотур Ю.В.)

На мій погляд, інноваційні методики створюють прекрасні умови для реалізації креативності потенціалу дитини. Вони дозволяють виявляти і розвивати здібності кожного учня, стимулювати самостійну творчу діяльність, а отже, дають змістовніше і повніше використовувати потенціал особистості.

3-е засідання Березневе засідання на тему: "Нові методики та підходи в організації позакласної роботи з метою підвищення інтересу учнів до культури рідного краю, поглиблення знань з предметів суспільно-гуманітарного циклу" проводилося за окремим планом:“Ми чуємо тебе, Кобзаре, крізь століття” до 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка.

1. Це участь учителів у конкурсі дослідницьких робіт на тему: "Шевченко - явище незбагненне"; У конкурсі взяли участь вчителі української мови та літератури: Бережко А.С. - "Т.Шевченко - минуле, теперішнє і майбутнє"та Кушнір Н.І. , а також вчитель світової літератури та російської мови - Крижановська Т.Я. на тему "Стежками долі Кобзаря"

2. Проводились уроки громадськості на тему "Слався, Тарасе великий!". Було проведено інтегрований урок з української літератури та математики на тему: "Т.Г.Шевченко та його творчість" . (Вчителі: Туман М.П. та Бережко А.С.),

А також інтегрований урок з англійської мови та української літератури на тему: "Мій улюбленний письменник Т.Г.Шевченко. Українські і британські письменники" вчителями: Щикотур Ю.В. та Кушнір Н.І.,

Також відкритий урок у 6 класі: "Стежками долі Кобзаря" (Вчитель: Крижановська Т.Я.).

Учні 9-11 класів створювали презентації на тему: "Вшанування пам'яті Т.Г.Шевченка". класів).

3. Було проведено конкурс читців "Поезії чарівні звуки". Не лише велика кількість учнів школи спробувала себе в поетичному мистецтві, але і вчителі: Рішняк Л. М. , вчитель математики та вчитель світової літератури- Крижановська Т.Я.

Збірку " Власні вірші учнів та вчителів Новогригорівської І ЗШ І - ІІІ ступенів, присвячені 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка" підготувала і оформила вчитель української мови та літератури Бережко А. С.

Кращі вірші учнів та вчителів були надруковані в районній газеті "Долинські новини".

№ 4 Особливу увагу в роботі МО звертаємо на творчо-обдарованих дітей.

Суспільству потрібні фахівці вищого твор­чого потенціалу, здатні проникати в суть ідеї і втілювати її в життя. Для будь-якої творчої діяльності необхідною є наявність у людини таких якостей: схильності до певного виду діяльності, здібності до швидкого навчання, розумової активності, кмітливості й винахідли­вості тощо. Найефективніший шлях розвитку творчої особистості - прилучення всіх шко­лярів до продуктивної творчої діяльності, бо розвинути здібності - значить озброїти дити­ну способом діяльності, дати їй до рук ключ, принцип виконання роботи, створити умови для виконання й розквіту її обдарованості. Саме в школі починається процес становлення якостей творчої особистості. І дуже важливо правильно організувати цей процес.

Завдання кожного педагога - формувати осо­бистість із такими людськими якостями:

• чесність;

• готовність учитися все життя;

• інтелектуальна незалежність;

• відповідальність;

• толерантність;

• креативне мислення (креативність).

Кандидат педагогічних наук В. О. Сухомлинський вважав, що «творчий підхід вчителя до навчального процесу здатний пробудити в дитині приховані здібності і таланти».

Щорічно поповнюємо інформаційний банк даних творчо-обдарованих дітей. Розробляємо і впроваджуємо в практику ряд методик діагностики обдарованих учнів з метою виявлення природних здібностей у різних сферах творчої діяльності.

"Учень... це не посудина, яку потрібно наповнити,

а факел, який треба запалити"

К.Д. Ушинський

До творчо обдарованих належать такі учні: Камінська Д., Вишневська Д., Чабаненко М., Орленко О., Щикотур В., Орленко Ю.

Виявлення обдарованих і талановитих дітей - це тривалий процес. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, результативний.

Плануючи роботу з обдарованими дітьми, орієнтуємось на новизну інформації та різноманітні види пошукової, аналітичної, розвиваючої, творчої діяльності. Впроваджуємо у своїй роботі:

- інтерактивні технології;

- проектні технології;

- інформаційно-телекомунікаційні технології.

Одним із напрямків нашої роботи з обдарованими учнями є підготовка їх до предметних олімпіад.

- Залучення обдарованих учнів до конференцій, круглих столів, інтелектуальних конкурсів і турнірів в рамках предметних тижнів.

- Залучення до гуртків.

- Залучення до участі в різних поетичних конкурсах та інше.

Важливий спектр діяльності вчителя :

. Індивідуальна робота

• Олімпіади

• Конкурс

• Науково-дослідні роботи

Виходячи з науково-методичної проблеми , всі члени МО впроваджують в практику роботи ІКТ. Сьогодні використання на уроці комп'ютера, телевізора, відео стало звичною справою.

Вчителі ставлять перед собою завдання:

- підвищувати роль предметів суспільно-гуманітарного циклу;

- на уроках і позакласних заходах посилити роботу по вихованню загальнолюдських цінностей, милосердя, любові до людини, працелюбності, бережливого ставлення до природи;

- формувати в учнів уміння самостійно поповнювати знання, застосовуючи їх у своїй практиці;

- удосконалювати структуру та методи посилення уроків різного типу, активно зміцнювати міжпредметні взаємозв’язки, активізувати позакласну роботу;

- звертати більше уваги на диференційований підхід до слабовстигаючих учнів;

- дооформити кабінети, поповнювати їх технічними засобами, замінити стендами художньою літературою.

- вивчати та впроваджувати в практику передовий досвід вчителів школи, району, області;

- постійно дбати про підвищення фахового рівня.

Кiлькiсть переглядiв: 527

Коментарi