Ось уже кілька років учителі суспільно-гуманітарного циклу працюють над проблемою організаційно-педагогічного забезпечення використання інформаційних технології, як засобу підвищення результативності та ефективності навчального процесу.
В нашій школі налічується 20 комп'ютерів, відтак постало завдання поєднати мультимедійну технологію навчання з комп'ютерно-орієнтованою. Над ним і працюють нині наші педагоги.
Осередками творчої науково-методичної роботи навчального закладу виступають методичні об'єднання. Самодостатнім та ініціативним з-поміж інших є методоб'єднання суспільно-гуманітарного циклу.. Це висококласні фахівці, які глибоко знають свій предмет, володіють різноманітними методами і прийомами навчання, чутливо реагують на виклики часу, їм властивий високий рівень самоорганізації та самодисципліни, бачення близьких і далеких освітніх перспектив виховання дітей.
Науково-методична проблема, над якою працюють наші словесники, - «Підвищення якості та результативності уроку через упровадження інформаційних, мультимедійних та інших інноваційних технологій у навчальний процес». Головне завдання цього напряму робота - забезпечити умови для ефективного використання нових іиформаційно-комунікативних технологій (ЙКТ) у навчанні, що основується на принципах наступності, послідовності, систематичності.
^У цьому навчальному році було заплановано і проведено шість засідань
1-е засідання було організаційним. Головним на цьому засіданні було розглянуто питання « Наступність початкової та середньої школи». Перехід з початкової школи в середню - це надзвичайно важливий етап життя для дитини. Для того, щоб допомогти п'тикласникам спокійно пройти адаптаційний період, вчителі разом із шкільним психологом поставили наступні завдання:
- Організувати й провести психологічне обстеження п'ятикласників (навчальна мотивація, рівень самооцінки, емоційне самопочуття, статус);
- виявити школярів, які відчувають труднощі в адаптації, і визначити характер і причину труднощів у кожному випадку;
- визначити шляхи надання допомоги школярам, які відчувають труднощі в адаптації.
Постановили: психологу проводити діагностику наприкінці І- го семестру навчання (у грудні) по трьох основних напрямках: психологічне обстеження школярів, експертне опитування педагогів і батьків.
II - е засідання « Обдаровані діти»
На цьому засіданні визначили форми і методи роботи з обдарованими дітьми, спланували роботу щодо підготовки цих дітей до різноманітних конкурсів та олімпіад. І як результат цього :
Мельниченко Юлія - учениця 11 класу: - І місце на районній предметній учнівській олімпіаді з російської мови;
III місце на районній учнівській олімпіаді з психології;
III місце в районному етапі XIII Всеукраїнського конкурсу з української мови імені Петра Яцика;
III місце в районному етапі Всеукраїнського конкурсу ім. Т. Шевченка Орленко Олександр - учень 7 класу;
II місце в районному чемпіонаті інтелектуальних ігор "Своя гра" серед учнів 6-7 класів.
Вчитель світової літератури та російської мови представляла презентацію на тему: «Творчий портрет обдарованої дитини», а саме Мельниченко Юлії, на обласному семінарі методистів методичних кабінетів (центрів), відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, які відповідають за викладання світової літератури та російської мови з проблеми «Науково-дослідна та інноваційна діяльність учителя як дієвий засіб розвитку викладання світової літератури та російської мови», а також на районному МО вчителів світової літератури та російської мови.
ІІІ - е засідання на тему: « Розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на основі особистісно-орієнтованого підходу в умовах впровадження сучасної адаптованої школи»
На цьому засіданні відвідали урок з англійської мови та української літератури, де вчителі формують мовні і мовленнєві компетенції та організовують дослідницько-пошукову діяльність учнів на уроках.
Учителі постійно прагнуть:
виховувати толерантне ставлення до іншої точки зору, повагу до інших національних традицій;
розвивати полікультурні компетентності дитини, уміння здобувати інформацію з різних літературних джерел та застосовувати її для
індивідуального розвитку та самовдосконалення; розвивати вміння використовувати набуті знання у житті, не боятися нестандартних рішень
IV - е засідання на тему: « Використання інноваційних технологій при вивченні суспільно-гуманітарних дисциплін»
Члени МО відвідали урок світової літератури у 5 класі на тему: « Заглядає в шибу казка» (вчитель: Крижановська Т.Я.), де вчитель на уроці використовувала ІКТ.
Ефективності уроку можна досягти, коли зміст матеріалу оптимально поєднується з доцільними й результативними формами та методами роботи,
що реалізуються за допомогою сучасних засобів навчання, якими є комп'ютерні та мультимедійні технології. Вони уможливлюють модернізацію уроку, посилюють діяльнішу активність учнів, забезпечують наочність, емоційність, індивідуалізацію і диференціацію навчання. Завдяки ІКТ удається досягти інформаційної насиченості матеріалу, збільшити обсяг самостійної роботи - індивідуальної, групової, фронтальної, активізувати діяльність учнів під час виконання значної кількості завдань, здійснювати зворотний зв'язок.
Слід зазначити, що урок з комп'ютерним забезпеченням, крім звичайної, має ще й технологічну мету, адже діалог учителя з учнем відбувається через комп'ютер, який виступає в ролі третього компонента навчання - індивідуального для кожного школяра.
V- е засідання на тему: « Нові методи та підходи в організації позакласної роботи з метою підвищення інтересу учнів до культури рідного краю, поглиблення знань з предметів суспільно-гуманітарного циклу»
Ключовим питанням засідання була науково-дослідницька робота з історії як вид позакласної діяльності учнів. І результатом цієї роботи є такі досягнення учнів під керівництвом вчителя історії Шведюка В. М.:
Мельниченко Юлія - учениця 11 класу:
- І місце у районному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт "Уіуаі, інтелект"
- III місце у II (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково- дослідницьких робіт учнів-членів МАН України у секції "Історичне краєзнавство" (базова дисципліна - історія України) з роботою "Вчительські династії рідної школи"
Корущак Маргарита - учениця 11 класу:
І місце у районному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт "Уіуаі, інтелект"
- участь в обласному конкурсі-захисті наково-дослідницьких робіт МАН з роботою " Вони воювали за Перемогу"
VI - е засідання : « Аналіз роботи МО за 2012 - 2013 навчальний рік» .
Аналізуючи роботу МО можна зробити такий висновок, що поряд із використанням наявних програмних продуктів для вивчення нових тем вчителі практикують власні презентації для подачі матеріалу, а також залучають учнів до створення проектів, презентацій. Це зацікавлює школярів,
розвиває їхні творчі здібності, ініціативу, адже у процесі виконання завдання вони ознайомлюються з теоретичним матеріалом, опрацьовують рекомендовану літературу, добирають цікаві вправи, обмірковують, як усе оформити й подати. Таким чином вчителі досягають реалізації важливих навчальних цілей, зокрема формують в учнів мотивацію до навчання.
Учителі МО провадять апробацію різних типів уроків із використанням інформаційних технологій у навчальному процесі школи, аналізують переваги та недоліки, прогнозують результати.